• OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • OMX Baltic0,02%261,86
  • OMX Riga−1,06%872,49
  • OMX Tallinn0,13%1 686,24
  • OMX Vilnius−0,17%1 010,36
  • S&P 5000,00%5 745,37
  • DOW 300,00%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,36
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,39
  • 26.01.15, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksofirmadel aina rohkem ärikliente

Taksofirmadele tööd jätkub, eriti palju on viimasel ajal lisandunud ärikliente, sest mugav teenus aitab raha kokku hoida.
Elioni ja EMT töötajad kasutavad taksot, et kliendi juurde sõita või öösel ärireisilt tulles lennujaamast koju saada, ütles Eesti Telekomi haldusteenuste juht Mari-Lis Vihul.
  • Elioni ja EMT töötajad kasutavad taksot, et kliendi juurde sõita või öösel ärireisilt tulles lennujaamast koju saada, ütles Eesti Telekomi haldusteenuste juht Mari-Lis Vihul. Foto: Andres Haabu
Tulika Takso juhatuse liige Anne Rebane ütles, et järjest rohkem ärikliente avastab võimaluse kasutada taksosid, et firma transpordi­kulusid kokku hoida. “Selle asemel, et üleval pidada ametiautot: maksta liisingumakseid, kindlustusmakseid ning jooksvaid autohoolduse, mootorikütuse ja parkimise kulusid, kasutatakse töösõitudeks taksoteenust,” kinnitas Rebane. “Usun, et takso kasutamine ametisõitudeks suureneb ka käibemaksuseaduse muudatuse pärast, kus ettevõttele ostetud auto ja sellega seotud kulude käibemaksust võib maha arvata vaid 50%.”
Pole parkimismuret
Takso kasutamine on Rebase sõnul mugav. “Pole tarvis muretseda parkimiskoha pärast, pakume teenust uksest ukseni,” ütles ta.
Klient saab ise valida, kas jätab takso ­ootama või teeb asjatoimetuste lõppedes uue tellimuse. Rebase sõnul on välja kujunenud, et Tallinna piires jõuab takso tellijani 10 minutiga.
Lepingulistele klientidele pakub Tulika Takso firmakaarte või ühekordseid taksokaarte, mis annavad kehtivast hinnakirjast 10% allahindlust. “Kuu sõitude koondarvele lisame sõidueristuse, millel on välja toodud iga kaardi sõidud eraldi – kuupäev, kellaaeg, läbisõit ja sõidusumma,” selgitas Rebane.
Tulika firmakaart ehk plastikkaart kehtib Rebase sõnul alates väljastamisest kolm aastat. “See sobib hästi näiteks administratsiooni sõitudeks ning töötajatele, kes saavad nimelise taksokaardi enda kätte,” selgitas ta. Kaardile saab määrata kuulimiidi, samuti võib märkida lisaks firma nimele eraldi osakonna või kaardi kasutaja nime. Arveldamine taksodes käib sarnaselt pangakaardiga.
Kommentaarid
Arvel võiks olla ka algus- ja lõpp-punkt Mari-Lis Vihul, Eesti Telekomi haldusteenuste juht
Elioni ja EMT töötajad saavad töö ajal tööülesannete täitmiseks kasutada taksokaarti. Taksoga võivad sõita kõik, kel vaja sõita teise majja koosolekule või kliendi või partneri juurde ja kel ei ole isiklikuks kasutuseks tööautot ega vastavat palgakokkulepet. Erandina on lubatud kojusõidud näiteks lennujaamast või öiselt rikete kõrvaldamiselt. Taksole ­eelistatakse meil selveautode ehk ühiskasutuseks mõeldud tööautode kasutamist, sest selveauto on taksosõidust 25–30% soodsam.
Kasutame nii plastik- (ehk korduvkasutatavaid) kui ka ühekordseid taksokaarte, sõltuvalt sellest, kas töötajal on taksot töösõitudeks vaja pidevalt või aeg-ajalt. Mõlemal juhul on sõidud personaliseeritud ja alati on võimalus tagantjärele sõidu eesmärgi kohta infot küsida. Tore oleks, kui taksoarvel oleks lisaks sõidu hinnale ja kilo­metraažile ka algus- ja lõpp-punkti aadress.Kontrollisime taksode teenuse kvaliteetiMeelis Jurn, Elisa Eesti haldusjuht
Valisime taksofirma hankega, valikul olid kriteeriumiks teenuse hind ja kvaliteet ning lisa­hüved. Kvaliteeti kontrollisime testperioodil, hindasime muu hulgas teenindust, taksode seisukorda, soliidsust ja puhtust.
Oleme oma partneriga üldiselt rahul. Kasutame kahte tüüpi taksokaarte – nimelised on neil, kes taksoteenust rohkem kasutavad. Ühekordse kaardi saab töötaja tööalasteks sõitudeks sekretärilt. Iga taksosõidu kohta peab töötaja märkima taksotšekile marsruudi ja sõidu eesmärgi ning võtma sellele juhi kinnituse ja toimetama tšeki sekretärile. Praegune taksoteenuse korraldus on optimaalne ja toimib hästi.
Külalised taksoga sõitma
Ühekordne taksokaart ehk paberkaart on Rebase sõnul samuti magnetkaart, kuid sellega saab taksos tasuda vaid ühe korra. “See on ideaalne, kui taksokasutajate ring on suurem ja taksokaart antakse töötajale mingiks kindlaks sõiduks,” selgitas ta.
Ühekordne kaart on populaarne firma külaliste transpordi korraldamisel. Rebane kinnitas, et ka ühekordsele taksokaardile on võimalik määrata sõidulimiit ja sellisena on see kasutust leidnud kinkekaardina. “Kui sõidu hind ületab kaardile kinnitatud summa, maksab taksokasutaja puuduoleva summa taksojuhile,” täpsustab ta.
Tallink Takso juhatuse liikme Tõnu Uusmaa sõnul on Tallink Takso ja Takso24 eesmärk pakkuda parimat teenust. Ta täpsustas, et Takso24 on Tallink Takso gruppi kuuluv eraldi kaubamärk, mis pakub veidi madalamat hinda.
Äriklient saab valida elektrooniliste maksevahendite ja -viiside vahel. “Firmakaart on juriidilise isiku krediitkaart ja maksevahend taksoteenuse kasutamise eest,” ütles Uusmaa. Kaart esitatakse pärast sõitu ja sellele märgitakse makstav summa ja kokku lepitud soodustused. “Reaalne tasumine terve kuu sõitude eest toimub arve alusel alles järgneval kalendrikuul,” lisas Uusmaa. Arvel tuuakse välja taksosõidud kuupäevaliselt, kellaajaliselt, sõidetud kilomeetrid ning maksumus.
Pane tähele
Võimalused töötajate sõidutamiseks
Firmakaart ehk plastikkaart– Ei ole kuuhooldustasu.– Kehtib kolm aastat.– Sobib administratsiooni sõitudeks ja töötajatele, kes saavad nimelise taksokaardi enda kätte.– Võimalik määrata kuulimiit, samuti võib kaardile märkida lisaks firma nimele eraldi osakonna või kaardi kasutaja nime.– Arveldamine taksodes käib sarnaselt pangakaardiga.
Ühekordne taksokaart ehk magnetkaart– Puudub kuuhooldustasu.– Saab sõita vaid ühe korra.– Mõeldud töötajale üheks kindlaks sõiduks või firma külaliste transpordiks.– Võimalik määrata sõidulimiit.– Võib kasutada kinkekaardina.– Jääb pärast sõitu taksojuhi kätte.
Sõit vaid vajadusel
Ühekordsed firmakaardid sobivad Uusmaa sõnul juhtudeks, kui äriklient soovib tasuda oma külalise või töötaja taksosõidu eest, kuid samas ei saa ega soovi neile väljastada vaba kasutusvõimalusega alalist firmakaarti.
“Ühekordne firmakaart on samuti krediitkaart ja toimib nii sõidu fikseerimiseks kui ka soodustuse saamiseks sarnaselt tavalise firmakaardiga,” ütles Uusmaa ja märkis, et sõidu lõppedes jääb kaart aga taksojuhile. “See võimaldab ärikliendil pakkuda oma töötajatele taksoteenust vastavalt vajadusele ja etteantud töögraafiku alusel, kuid hoida samas teenuse kasutamine ja kulud kontrolli all,” tõdes ta.
Kõik väljastatud kaardid on Uusmaa sõnul varustatud kaardinumbriga, mis teeb taksosõitude eristamise aruannetes lihtsaks. “Lähiajal lisandub meie aruannetesse ka algus- ja sihtkoha informatsioon, mida paljud ärikliendid soovivad kasutada,” märkis Uusmaa.
Nii firmakaardid kui ka ühekordsed firmakaardid väljastatakse Uusmaa sõnul äriklientidele tasuta ning kaartidel ei ole kuuhooldustasu. “Paljuski sõltub soodustuse andmine osutatavast taksoteenuse käibest, aga kindlasti leiame parima lahenduse, et klient alustaks taksoteenuse kasutamist just meie juures,” märkis ta.
Tšekk on kaardist läbipaistvam
Sõbra ­Takso juhatuse liikme Mart Palmi sõnul kasutab Sõbra Takso peamiselt taksotšekkide süsteemi. “See on ilmselt nii kliendi kui ka meie jaoks kõige lihtsam, läbipaistvam ja kontrollitavam moodus,” lausus Palm. Ta lisas, et teatud mahust alates tehakse klientidele ka soodustusi, ent see on iga ettevõtte puhul individuaalne.
Taksofirma valimisel soovitas Palm lähtuda eelkõige taksofirma mainest, taksopargi suurusest ja turul tegutsemise kogemusest. “On üsna selge, et üle kümne aasta turul olnud taksofirma on juba suutnud ennast tõestada, elanud üle palju tõuse ning langusi,” selgitas ta. “Seega suudab ta ehk olla stabiilsem partner kui mõni väiksema sõidukipargiga alles alustanud firma, kes ei pruugi suuremate tellimuste täitmisega alati just toime tulla,” ütles Palm.
Autor: Ketlin Rauk, kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:37
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele